Αντώνης Κουτρουμπής

ΠΛΕΥΣΙΣ

σωματικό θέατρο,  χοροθέατρο,  σύγχρονος χορός

https://www.plefsis-space.gr/el

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

https://www.plefsis-space.gr/el/productions

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο Αντώνης Κουτρουμπής γεννήθηκε στο Μελιγαλά Μεσσηνίας το 1965.      Αποφοίτησε από τη Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού /Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εκπαιδεύτηκε στη τέχνη της παντομίμας από την Isabelle Mialhe (Atelier de Mime «Magenia» της Ella Jaroszewicz). Έχει παρακολουθήσει εντατικά σεμινάρια και εργαστήρια  Mime (Josef Nadj, Ctibor Turba), Neutral mask (Luc de Smet),  Butoh (Carlotta Ikeda, Masaki Iwana), μαθήματα σύγχρονου χορού (Μ. Ναλπάντης, Τ.Παπανικολάου).

Έχει συμμετάσχει σε παραγωγές ως ερμηνευτής με σημαντικούς σκηνοθέτες, χορογράφους όπως ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, ο Ιωάννης Κακλέας, η Αντιγόνη Γύρα κ.α. Επιμελείται τη κίνηση ως χορογράφος σε θεατρικές παραστάσεις, παραστάσεις κουκλοθεάτρου και σύγχρονου χορού.

Από το 1996 είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας σωματικού θεάτρου «ΠΛΕΥΣΙΣ». Έχει σκηνοθετήσει και σκηνογραφήσει τις μέχρι τώρα παραγωγές της στις οποίες έχει συμμετέχει και ως ερμηνευτής. Παράλληλα μέχρι τώρα διδάσκει σωματικό θέατρο σε εντατικούς κύκλους μαθημάτων σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες στο στούντιο ΠΛΕΥΣΙΣ.

Η ΟΜΑΔΑ

Η Πλεύσις, από τη σύστασή της (1996), κινείται στον χώρο του σωματικού θεάτρου αναπτύσσοντας μια ιδιότυπη γλώσσα θεάματος η οποία προκύπτει μέσα από το συνδυασμό τεχνικών θεάτρου και σύγχρονου χορού. Οι παραστάσεις στηρίζονται στη σωματική εκφραστικότητα των ερμηνευτών, στον πολυμορφικό σκηνικό χώρο που κατά περίσταση διαμορφώνεται και στο θέατρο αντικειμένων ως βασικό ερευνητικό πεδίο της ομάδας.

Με σταθερή παρουσία στην ελληνική καλλιτεχνική πραγματικότητα η Πλεύσις εκφράζει ένα διαρκή προβληματισμό και μία αναζήτηση γύρω από τη γλώσσα του σώματος.

Από το 2004 ως σήμερα παραγωγές της ταξιδεύουν σε φεστιβάλ του εξωτερικού αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.


Συμμετοχές σε διεθνή φεστιβάλ

Festival mimos off – Périgueux (Γαλλία) – Αύγουστος 2004 με τους Νομάδες

Festival In strada – Chieri (Ιταλία) – Ιούλιος 2005 με τους Νομάδες

Festival Avignon off (Γαλλία) – Αύγουστος 2006 με τις Αόρατες πόλεις

Festival Calachi – San Marino (Ιταλία) – Οκτώβριος 2006 με το Επιστρέφω αμέσως
Mimesquare festival, (Βέλγιο) – Οκτώβριος 2006 με το Βλέμμα Φεστιβάλ «Ημέρες θεάτρου» (Κύπρος, Λευκωσία – Λάρνακα) – Σεπτέμβριος 2007 με τις Αόρατες πόλεις

11ο Διεθνές Φεστιβάλ κουκλοθέατρου και παντομίμας του Κιλκίς – Οκτώβριος 2009 με τις Αόρατες πόλεις

1ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου δρόμου της Αθήνας – Οκτώβριος 2009 με τις Αόρατες πόλεις

6th International Street and puppet fair Sofia (Βουλγαρία) – Σεπτέμβριος 2010 με τις Αόρατες πόλεις

12ο Διεθνές Φεστιβάλ κουκλοθέατρου και παντομίμας του Κιλκίς – Σεπτέμβριος 2010 με το Prêt a porter

29ο Festival mimos – Périgueux (Γαλλία) – Αύγουστος 2011 με το Prêt a porter και τη Μπλε γραμμή

2ο International Crossroads Festival Antwerp (Βέλγιο) – Μάρτιος 2012 με τη Μπλε γραμμή

15ο Διεθνές Φεστιβάλ κουκλοθέατρου και παντομίμας του Κιλκίς – Οκτώβριος 2013 με τη Μπλε γραμμή

17ο Διεθνές Φεστιβάλ κουκλοθέατρου και παντομίμας του Κιλκίς – Μάιος 2015 με το Δε με χωρά ο τόπος / Μήδεια

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017 (ενότητα: άνοιγμα στην πόλη) με Στο στόμα του λύκου.

36th Fadjr International Theatre Festival Tehran (Ιράν) Ιανουάριος 2018 με τη Μπλε γραμμή

54α ΔΗΜΗΤΡΙΑ – Θεσσαλονίκη Οκτώβριος 2019 με το Personas

Κατερίνα Μαραγκουδάκη

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΤΑΙΝΙΕΣ

ΛΟΥΓΚΕΡ: https://youtu.be/7zLPnp3R9Ek?feature=shared

ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ: https://youtu.be/MSuPUqBgXlg?feature=shared

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Όνομα: Αικατερίνη

Επώνυμο: Μαραγκουδάκη GSC

Member of European Film Academy

Επάγγελμα: Διευθύντρια Φωτογραφίας- Σχεδιάστρια Φωτισμών.

Τόπος Γέννησης: Χανιά

Τόπος Κατοικίας : Αθήνα

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 0030 6944 684809

E-mail:  k.maragoudaki@yahoo.com  

 

Σπουδές

  • 2018 Κάτοχος Μεταπτυχιακών Σπουδών στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ( Πανεπιστήμιο Κύπρου ).
  • 1993 Certificate Of International Cinematographer’s Masterclass Australian Film, Television and Radio School.
  • 1990 Πτυχίο Κινηματογραφικής Σχολής Λυκούργου Σταυράκου.
  • 1989 Σεμινάρια από την τηλεόραση της RAI ( Ιταλία ) για την Διεύθυνση Φωτογραφίας.
  • 1986 Πτυχίο ΤΕΙ  ΧΑΛΚΙΔΑΣ  του τμήματος Στελεχών Διοικήσεων.
  • Αγγλικά σε επίπεδο Lower.
  • Ιδρυτικό Μέλος της Ακαδημίας Κινηματογράφου ( Ε.Α.Κ ).
  • Ιδρυτικό Μέλος του Σωματείου Ελλήνων Διευθυντών Φωτογραφίας ( G.S.C ).
  • Μέλος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων ( Π.Ε.ΣΥ.Θ).
  • Μέλος της Ένωσης Ελληνικού  Ντοκιμαντέρ  ( Ε.Ε.Ν )
  • 2018-2022  Technical Supervisor  στο Διεθνές Φεστιβάλ Μήλου.

 

Επαγγελματική Εμπειρία

Από το 1990 εργάζεται ως Διευθύντρια Φωτογραφίας σε ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, για πολλές από τις οποίες έχει βραβευτεί σε διεθνή φεστιβάλ όπως της Δράμας ,της Θεσσαλονίκης, της

Αλεξάνδρειας, του Λονδίνου κ.α., καθώς επίσης και για την τηλεόραση σε ντοκιμαντέρ, σειρές και διαφημιστικά.

Από το 1992 έχει αναλάβει το σχεδιασμό των φωτισμών σε πάνω από 600 θεατρικές παραστάσεις, όπερας, συναυλίες, μουσικές παραστάσεις και χοροθέατρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Τον Αύγουστο του 2004 ανέλαβε το σχεδιασμό φωτισμών της τελετής λήξης της ενόργανης γυμναστικής στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας 2004.

Είναι μέλος της G.S.C και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Έχει διατελέσει μέλος στην κριτική και προκριματική επιτροπή του φεστιβάλ κινηματογράφου

Θεσσαλονίκης και Δράμας.

Έχω διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ως υπεύθυνη Πολιτιστικού Τμήματος, στο

Σωματείο Ελλήνων Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης.

Από το 2005 έχει την θέση καθηγήτριας , με αριθμό μητρώου διδασκόντων 6ΕΔ Μετά-λυκειακής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας , στο τμήμα «Διεύθυνσης Φωτογραφίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης» στο Film & Television Studies του NEW YORK COLLEGE OF ATHENS.

Δίνει Διαλέξεις και πραγματοποιεί Σεμινάρια για « ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ » σε ΙΕΚ και Πανεπιστημιακές Σχολές Θεάτρου και Κινηματογράφου , στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις Φωτογραφίας με την πιο πρόσφατη αυτή των Διευθυντών Φωτογραφίας του G.S.C με τίτλο : STOP CARRE PLUS.

Από το 2012 μέχρι και σήμερα διδάσκει τον Ετήσιο κύκλο σεμιναρίων με τον γενικό τίτλο : CAMERA IN ACTION

Από το 2017 έχει την θέση Εισηγήτριας στο Κινηματογραφικό και Θεατρικό Τμήμα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕΛΑΜΙΑΣ

Διεύθυνση Φωτογραφίας σε ταινίες ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

2022 /ΑΘΗΝΑ/ΚΑΠΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ/ΚΩΝ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ/4Κ.

  • 2018 /ΑΘΗΝΑ/LUGER/ΚΩΝ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ/4Κ.
  • 2008/ ΚΥΠΡΟΣ/GUILT/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΖΩΜΕΝΟΣ/ HD-35mm.
  • 2003/ ΑΘΗΝΑ/ ΑΓΑΠΗ ΣΤΑ ΔΕΚΑΞΙ / ΚΩΝ.ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ – S16-35 mm
  • 2002/ΑΘΗΝΑ/ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ / Π. ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΥ – DIGITAL BETA 35 mm
  • 1997/ΑΘΗΝΑ/ΜΟΝAΞΙΑ ΜΟΥ ΟΛΑ / Δ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ – S16 mm
  • 1996/ΑΘΗΝΑ/ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ / Π. ΜΑΡΟΥΛΗ – 35 mm
  • 1995/ΑΘΗΝΑ/ ΟΙ ΩΡΕΣ ΜΙΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΗ ΤΑΙΝΙΑ – Αντ. ΑΓΓΕΛΙΔΗ – 35 mm

Διεύθυνση Φωτογραφίας σε ταινίες ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

  • 2019/ Η ΓΡΑΜΜΗ /ΛΟΥΚΑΣ ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ/ 2Κ
  • 2018/ Η ΕΜΙΛΥ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ/ΣΚΗΝ: ΟΛΓΑ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ./ 2Κ
  • 2017/ ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ/ ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΠΕΡΗΣ/2Κ
  • 2016/ ΝΙΝΑ / ΣΚΗΝ: ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΠΑΡΑΣΧΗ./HD.
  • 2015/ 1500 ΠΙΝΑΚΕΣ/ ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΕΝΟΣ/HD.
  • 2012 / ΜΗΔΕΙΑ / H.D-35mm/ ΚΛΕΙΩ ΦΑΝΟΥΡΑΚΗ
  • 2008 / Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΠΟΥ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΓΑΤΕΣ S 16mm- 35mm ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ.
  • 2003 / ΑΘΗΝΑ CHAT/ N.ΦΟΥΣΕΚΗ – S16 mm – 35 mm
  • 2002/ΑΘΗΝΑ ΚΡΥΟ ΖΕΣΤΟ / Στ. ΚΑΒΒΑΔΑΤΟΥ – S16 mm – 35 mm
  • 2001/ΑΘΗΝΑ
    • ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ / Κ. ΜΕΓΑΠΑΝΟΥ – S16 mm
    • ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ / Β. ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ – 35 mm
  • 2000/ΑΘΗΝΑ
    • ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ / Γ. ΒΕΣΛΕΜΕ – 35 mm
    • ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟ / Γ. ΣΚΕΥΑ – S16 mm
    • MONDAY / Στ. ΚΑΒΒΑΔΑΤΟΥ – B/W 35 mm
  • 1999/ΑΘΗΝΑ
    • ΕΞΟΔΟΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ / Αλ. ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ – 35 mm
    • ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ / Φ. ΠΑΠΑΔΟΔΗΜΑ – 35 mm
  • 1998/ΑΘΗΝΑ
    • YOU’ RE WELCOME / Φ. ΠΑΠΑΔΟΔΗΜΑ – 35 mm
    • ΜΙΚΡΑ ΠΡΕΛΟΥΔΙΑ / Β. ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ – 35 mm
  • 1997/ΑΘΗΝΑ
    • ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΝΑ ΧΟΡΕΥΕΙΣ / Φ. ΠΑΠΑΔΟΔΗΜΑ – B/W 35 mm
    • ΙΩΑΝΝΑ Σ’ ΑΓΑΠΩ / Π. ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΥ – S16 mm
  • 1996/ΑΘΗΝΑ
    • ΚΟΝΤΟ, ΣΤΕΝΟ ΚΑΙ ΜΑΥΡΟ / Στρ. ΘΕΟΔΩΡΑΤΟΥ – S16 mm
    • ΦΥΛΑΚΙΟ / Αλ. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ – B/W 16 mm
  • 1995/ΑΘΗΝΑ
    • ΝΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ / Ελ. ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ – S16 mm
    • ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ / Π. ΖΟΥΛΙΑ – 35 mm
    • ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ / Γρ. ΜΥΛΩΝΑ – 35 mm
    • ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΕΣ ΝΥΧΤΕΣ / Κ. ΦΙΛΙΩΤΟΥ – 16mm.
  • 1994/ΑΘΗΝΑ
    • MAKE-UP / Αρ. ΦΑΤΟΥΡΟΥ – 35 mm
  • 1993/ΑΘΗΝΑ
    • ΜΕΡΕΣ ΑΝΟΙΞΗΣ / Μ. ΓΙΑΜΑΛΑΚΗ – 16 mm
  • 1992/ΑΘΗΝΑ
    • ΣΚΙΕΣ / Χρ. ΧΑΤΖΗΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ – 16 mm
  • 1991/ΑΘΗΝΑ
    • FATA MORGANA / Στ. ΜΠΕΡΤΑΚΗ – 16 mm
    • ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ / Μ. ΜΑΝΤΕΛΗ – 16 mm
    • ΦΡΑΓΜΟΣ / Π. ΤΣΙΠΛΑΚΗ – 16 mm
    • ΜΕΛΟ / Μ. ΔΟΥΚΕΛΗ – 16 mm
  • 1990/ΑΘΗΝΑ
    • ΓΙΑΤΙ…ΑΜΑ ΟΜΩΣ / Φ. ΠΑΠΑΔΟΔΗΜΑ – 16 mm
    • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΑΛΑΖΙΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ / Β. ΚΛΑΔΟΥΧΟΥ – S16 mm
    • ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΕΚΡΗΞΗ / Αντ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ – 16 mm
  • 1989/ΑΘΗΝΑ
    • ΕΠΙΝΟΗΣΗ / Ηρ. ΣΙΑΦΛΑΚΗ – 16 mm.

Διεύθυνση Φωτογραφίας σε ΤΑΙΝΙΕΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

1991/ΨΑΡΑ ΕΝΑ ΝΗΣΑΚΙ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ /ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

2025 ΖΕΥΚΙΝ – ΙΚΑΡΙΑ / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ

2022 Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ /ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: /ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΤΟΜΑΔΑΚΗ

2021 Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ Ο ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ /ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΛΕΩΝΗ ΦΛΕΣΣΑ/

2020 ΠΡΕΣΠΑ,ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΜΝΗΜΗΣ /ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΝΔΡ.ΧΡΙΣΤΑΚΗ/

2012 / ULTIMATE SUBSTANCE / ART-FILM / ANJIA MARIE KIRSCHNER

2011/ ΑΘΗΝΑ ΓΥΜΝΑ ΧΕΡΙΑ/ Δ.ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γ.ΣΚΕΥΑΣ

2002/ ΙΝΔΙΑ THE DAYS – BOMBAY / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : Χ. ΣΟΛΩΜΟΣ

2001/ΑΘΗΝΑ Η ΟΥΡΑ – Ν. ΚΕΣΣΑΝΛΗ Σ / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

1998/ΑΘΗΝΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Β. ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ

1997/ΑΘΗΝΑ/ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ/ΚΡΗΤΗ Η ΚΟΜΗ ΤΗΣ ΒΕΡΕΝΙΚΗΣ / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Φ. ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ (ΑΠΟ ΤΟΟΜΟΝΥΜΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗ)

1996/ΑΘΗΝΑ ΛΥΣΣΙΠΟΣ /ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ν. ΦΡΑΓΚΙΑΣ

1995/ΑΘΗΝΑ Μ. ΑΡΦΑΡΑΣ – ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Π. ΜΟΥΡΙΚΗ

1993/ΑΘΗΝΑ Η ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ / ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τ. ΛΥΚΟΥΡΕΣΗ

1993 / ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ /ΣΚΗΝΟΘ.: Φ. ΠΑΠΑΔΟΔΗΜΑ (ΓΙΑ ΤΟ PREMIERS VUES SERIES OF IMA PRODUCTIONS ΤΗΣΓΑΛΛΙΑΣ)

Στάθης Μαρκόπουλος

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ Αγιούσαγια

https://ayusaya.blogspot.com

Θεατρική μαριονέτα, μηχανική κούκλας, αυτοματοποιητική

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

https://ayusaya.blogspot.com/p/blog-page_28.html

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

https://docs.google.com/document/d/1E1r2a6V-T2PHsZnZRu2yybXshZczlGoe/edit?usp=sharing&ouid=101340748280069865111&rtpof=true&sd=true

Τηλέμαχος Μουδατσάκις
Αισχύλου Πέρσες

Ηλίας Πίτσικας

Ομάδα Τέχνης ΠΑΡΟΔΟΣ
https://parodos.org/archeio/parastaseis/

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο Ηλίας Πίτσικας, γεννημένος το 1956 στο Φαγιούμ της Αιγύπτου.
Από το 1976 ξεκίνησα την αυτομόρφωσή μου, συμμετέχοντας σε σεμινάρια και βιωματικά
εργαστήρια που αναφέρονταν στο Θεατρικό παιχνίδι, στο θέατρο και στην περιβαλλοντική αγωγή.

Σημαντικούς δασκάλους μου θεωρώ τους: Λάζαρο Κουρετζή (παιδαγωγό, σκηνοθέτη και εισηγητή
του Θεατρικού Παιχνιδιού στην Ελλάδα), Πολυξένη Ματέυ (μουσικό που εισήγαγε το Σύστημα
Oρφ στην Ελλάδα), Μαρία Κυνηγού – Φλάμπουρα (μουσικό και χορογράφο), Ντίνα Διβάρη
(παιδοψυχολόγο) και Δημήτρη Μαργαριτούλη (φυσικό, εμπειρογνώμονα σε διεθνές επίπεδο
γύρω από θέματα των θαλασσίων χελωνών).

Στη συνέχεια απέκτησα πολύτιμη εμπειρία και γνώση διαμέσου:

  • της πολυετούς εργασίας μου στην παιδική μέριμνα της Εμπορικής Τράπεζας. Από
    το 1981 έως το 2014 ήμουν μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του παιδικού σταθμού,
    της κατασκήνωσης και της πολιτιστικής λέσχης νέων της Τράπεζας.
  • της πολυετούς συμμετοχής μου στην ομάδα τέχνης Πάροδος, της οποίας είμαι ιδρυτικό μέλος
    (ίδρυση 1976). Από το 1993 συντονίζω τις εκδηλώσεις που οργανώνει η Πάροδος για παιδιά
    και νέους όπως: θεατρικά παιχνίδια, βιβλιοπαρουσιάσεις και θεατρικές παρατάσεις,
    βιωματικά εργαστήρια για ενηλίκους με θέμα «Προσεγγίζοντας το Θεατρικό παιχνίδι» καθώς
    και σειρά δράσεων περιβαλλοντικού και καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος.

Εξειδίκευση
Το θεατρικό παιχνίδι ως ψυχαγωγική και παιδευτική δράση για παιδιά στο νηπιαγωγείο και στο
δημοτικό σχολείο.

Μόνιμες συνεργασίες
Με την κατασκήνωση Χαρούμενο Χωριό της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.
Από το 2014 έως σήμερα έχω τον σχεδιασμό του παιδαγωγικού προγράμματος και την ευθύνη
λειτουργίας της κατασκήνωσης.

Με τους Φίλους του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή και με το Μουσείο
Από το 1986 έως και σήμερα σε τακτά χρονικά διαστήματα ανα έτος, συμμετέχω στην οργάνωση
περιβαλλοντικών προγραμμάτων για παιδιά

Με το Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή
Είχα τον σχεδιασμό και την σκηνοθεσία στα εορταστικά θεατρικά δρώμενα που οργάνωσε το
Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή στο Κέντρο ΓΑΙΑ σε συνεργασία με την ομάδα τέχνης
Πάροδος, στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων του δωδεκαημέρου (Χριστούγεννα,
Πρωτοχρονιά και Φώτα). Οι τίτλοι των εορταστικών δρώμενων ήταν:
«Μαζί θα περάσουμε το χειμώνα είπε το έλατο» του Μάνου Κοντολέων. (2014)

«Ταξίδι με το καράβι των Χριστουγέννων» της Χριστίνας Ανδρικοπούλου (2015)
«Οι τρεις σύγχρονοι μάγοι στο μουσείο» της Μαρίας Μενεγάκη (2016)
«Νεράιδες, Ξωτικά και Καλικάντζαροι» της Μαρίας Μενεγάκη (2017)
«Ένας δεινόσαυρος κάτω από το δέντρο» της Μαρίας Μενεγάκη (2018)
«Χριστούγεννα στον πλανήτη Γη» της Χριστίνας Ανδρικοπούλου (2019)

Με το καλλιτεχνικό εργαστήρι Πλεύσις και με το Θέατρο της Ημέρας
Από το 1995 έως 2019 (Πλεύσις) και από το 1995 έως σήμερα (Θέατρο της Ημέρας) συμμετέχω ως
εισηγητής σε βιωματικά εργαστήρια που οργανώνουν οι δύο πιο πάνω φορείς.

Με τον ΑΡΧΕΛΩΝ
Από το 1987 έως το 2002 συμμετείχα σε αρκετά εκπαιδευτικά περιβαλλοντικά προγράμματα που
οργάνωσε ο Σύλλογος. Τον Νοέμβριο του 2023 συμμετείχα με την ομάδα τέχνης Πάροδος στην
επετειακή εκδήλωση για τον εορτασμό των 40 χρόνων του συλλόγου, που πραγματοποιήθηκε στο
μουσείο Μπενάκη. Από το 2012 μέχρι και σήμερα είμαι εκλεγμένος στο Διοικητικό Συμβούλιο του
ΑΡΧΕΛΩΝ.

Με την Ελληνική Κοινότητα Αλεξανδρείας
Από το 1994 έως και σήμερα με την υποστήριξη της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξανδρείας και
αρκετών μελών της ομάδας τέχνης Πάροδος οργάνωσα και συντόνισα σειρά καλλιτεχνικών
εκδηλώσεων (σε συχνότητα μία ή και δύο φορές ανα έτος), που απευθύνθηκαν κυρίως στους
μαθητές των Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων.
Από το 2004 οι δράσεις επεκτάθηκαν και στα ελληνικά εκπαιδευτήρια του Καΐρου καθώς και με
τα Ελληνικά Πολιτιστικά Ιδρύματα Αλεξανδρείας και Καΐρου.

Άλλες συνεργασίες
Έχω συνεργαστεί και συνεχίζω να συνεργάζομαι με αρκετούς καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς
φορείς γύρω από την εκπνοή πολιτιστικών και θεατρικών προγραμμάτων για παιδιά και νέους:

  • Παιδικό Μουσείο (από το 1993 έως και σήμερα) του οποίου είμαι και μέλος
  • Ιαπωνική Σχολή Αθηνών (από το 1983 έως 2003)
  • Εθνικό Κέντρο Βιβλίο (από 2005 έως 2007)
  • Εκδόσεις Πατάκη (από 1999 έως σήμερα)
  • Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (από 1999 έως 2002)
  • UNICEF Ελληνικό τμήμα (από 1988 έως 2000)
  • Φεστιβάλ Σύμης (από 1988 – 2003)
  • Πανελλήνιο Δίκτυο για το θέατρο στην εκπαίδευση (2002 έως 2006)
  • Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (από 2004 έως 2007)
  • Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα (από 2004 έως 2006)
  • Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους (από 2009 έως
    σήμερα)
  • Περιβαλλοντικά Κέντρα: Καλαμάτας, Χίου, Σάμου, Νεάπολης Κρήτης (από 2003 έως 2008)
  • Μορφωτικό Τμήμα Ελληνικής Πρεσβείας Καΐρου (2004)
  • Ένωση καθηγητών εικαστικής παιδείας (από 2016 έως 2020)
  • Ελληνικό Κέντρο Βιοτόπων – Υγροτόπων (2018)
  • Σε συστηματική βάση με τα σχολεία: 53ο Γυμνάσιο Σεπολίων (1995 – 1998), το 1ο Δημοτικό
    Κηφισιάς (1997 – 2001), Ειδικό Σχολείο Ρόζα Ιμβριώτη (από 2009 – 2011), 10ο Ειδικό
    Σχολείο στο Μαράσλειο (από 2012 έως και σήμερα), Σχολείο Κωφών στον Άλιμο (2014 και
    2015), 70ο και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (από το 2011 έως και το 2019), 6ο ειδικό
    δημοτικό σχολείο Αθηνών (2022 έως σήμερα)
  • Παιδικοί σταθμοί δήμου Γαλατσίου (2024 – 2025)

Ξεχωριστές συμμετοχές
Έως και σήμερα διασκεύασα και σκηνοθέτησα με ερασιτέχνες και επαγγελματίες ερμηνευτές και
δημιουργούς τις παρακάτω παραστάσεις βασισμένες κυρίως σε λογοτεχνικά κείμενα:

  • Οι Ονειροφύλακες της Αγγελικής Δαρλάση (2003)
  • Η πεταλούδα που δεν μπόρεσε να κρατήσει την υπόσχεσή της Μάρως Λοίζου (2004). Στα
    πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου στο Κάιρο και πρωτοπαρουσιάσθηκε στο Ανοικτό
    θέατρο της Όπερας του Καΐρου.
  • Το Σοφό βιβλίο της Σουμουτού της Βάσω Ψαράκη (2004). Σε συνεργασία με την ΕΨΥΠΕ.
  • Στο κήπο με τα παραμύθια των Αγγελική Βαρελά, Βάσω Ψράκη, Βαγγέλη Ηλιόπουλο,
    Ευγένιου Τριβιζά και Λώτη Ανδρουτσοπούλου Πέτροβιτς (2005). Σε συνεργασία με την
    ΕΨΥΠΕ.
  • Άλλοι καιροί άλλα παιδιά των Άλκης Ζέη και Ζώρζ Σαρή (2006). Σε συνεργασία με την
    ΕΨΥΠΕ.
  • Ως δια μαγείας της Μαρίας Παπαγιάννη (2008).
  • Καθαρίστρια Χάος της Κατερίνας Κρις (2017)
  • Καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι της Αργυρώς Πιπίνη (2018)
  • Είπε ο κήπος της Αργυρώς Πιπίνη (2023).
  • Η Φαντασία της Κατερίνας Κρις (2024)
  • «Άλλα αντ’ άλλων» & «Απλά κανονικοί» της Μαρίας Παπαγιάννη και του Δημήτρη
    Παναγιωτάκη (2024)
  • Ο γάτος που έφυγε με τα χελιδόνια του Χρήστου Μπουλώτη (2025). Παρουσιάστηκε σε
    δύο γλώσσες (ελληνικά και αραβικά) στο πλαίσιο του εορτασμού της παγκόσμιας μέρα
    παιδικού βιβλίου, καθώς και σε δράσεις στα ελληνικά εκπαιδευτήρια της Αλεξάνδρειας και
    του Καΐρου.

Συμμετείχα στην οργάνωση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος για νέους που οργανώθηκε στα
πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων στο Μουσείο Μπενάκη με αφορμή την έκθεση Πτυχώσεις, σε
συνεργασία με το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα.(Οκτώβριος 2004).

Επιπλέον, σκηνθέτησα το έργο: Ο Κηφισός χθές – σήμερα – αύριο. Το θεατρικό δρώμενο
παρουσιάστηκε στην Ελλάδα και στη Γαλλία ύστερα από πρόσκληση του Musée de L’ Isle de France
στα πλαίσια της Πανευρωπαικής συνάντησης νέων το 1992. Σε συνεργασία με τους Φίλους του
Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή.

Ημερίδες
Σε συνεργασία με το Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών
Είχα τη σκηνοθεσία του σκηνικού δρώμενου που βασίστηκε σε κείμενα της Μάρως Λοΐζου (από τη
σειρά «Το θαύμα του κόσμου») στα πλαίσια της Ημερίδας που οργάνωσε το Παιδαγωγικό
τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών στο κεντρικό κτήριο του
Πανεπιστημίου. (Μάιος 2009).

Σε συνεργασία με το ΙΕΠ
● Στη Στέγη Γραμμάτων και τεχνών στα πλαίσια του Συνεδρίου με θέμα «τέχνη και
εκπαίδευση: διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο σχολείο του 21ου αιώνα»,
οργάνωσα ένα εργαστήρι με τον τίτλο: Προσεγγίζοντας το Θεατρικό παιχνίδι. (4/10/2015)
● Στο 70ο Δημοτικό Σχολείο στα πλαίσια των ετήσιων συναντήσεων με θέμα «Οι τέχνες στο
Ελληνικό σχολείο» οργανώσαμε ένα τριήμερο σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με τίτλο:
Προσεγγίζοντας το Θεατρικό παιχνίδι. (9,10 και 11/10/2017). Στη λήξη του οργανώθηκε ένα
θεατρικό παιχνίδι με τη συμμετοχή των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και σαράντα
προσκεκλημένων μαθητών του 70ου δημοτικού σχολείου.
● Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών στο συνέδριο με θέμα «Οι τέχνες στο Ελληνικό σχολείο:
παρόν και μέλλον», οργάνωσα ένα εργαστήρι με τον τίτλο: Προσεγγίζοντας το Θεατρικό
παιχνίδι. (12/10/2018)
● Στο τμήμα θεατρικών σπουδών (ΕΚΠΑ) στο πλαίσιο της επιστημονικής ημερίδας «Θέατρο
και θετικές επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εγώ, ένα σύμπαν από άτομα, ένα
άτομο στο σύμπαν [Richard Feynman]» οργάνωσα ένα βιωματικό εργαστήριο για
προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές με τίτλο: «παίζοντας κι αναμορφώνοντας
ανακυκλώσιμο υλικό» (10/3/2023)

Συμπληρωματικό υλικό

Παναγιώτης (Τάκης) Τζαμαργιάς

Ο γνωστός σκηνοθέτης και πανεπιστημιακός δάσκαλος δίνει συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Ουρανό και μιλά για το θέατρο και την τέχνη του, για τη διδασκαλία στο πανεπιστήμιο και για τις παραμέτρους και τις ανάγκες της θεατρικής αγωγής στο σχολείο. Βαθύς γνώστης του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ο Τάκης Τζαμαργιάς ακτινογραφεί τα χαρακτηριστικά του με σαφήνεια και επιστημοσύνη. Δόκιμος εργάτης και της θεατρικής τέχνης, μας είπε πολλά και για αυτήν.

                                        Μπ. Μπρεχτ, Αυτός που λέει ΝΑΙ. Αυτός που λέει ΟΧΙ, θέατρο Αλκμήνη, 2012-2013                                                                                                                          ‘Ερευνα – Σκηνοθεσία: Σ. Παπαδόπουλος                                                                      1. Η ανακοίνωση του ταξιδιού, 2. Η απόφαση, 3. Το γκρέμισμα στη χαράδρα, 4. Ο θάνατος του αγοριού

                                                                                Διαδραστική θεατρική παράσταση                                                                                                                     Αλ. Παπαδιαμάντη: ἐπίστρεψον / Χωρίς στεφάνι – Η τελευταία βαπτιστική – Μία ψυχή, 2024                                      ‘Ερευνα – Σκηνοθεσία: Σ. Παπαδόπουλος. Παίζουν: Λ. Μπασούκου, Μ. Χονδρογιάννη

                                                                                  Διαδραστική θεατρική παραστάση                                                                                        Τζ.Τζήλιου – Λ. Ξανθοπούλου: Γιατί μαμά; (σε συνεργασία με μέλη του Εργαστηρίου Θεάτρου ΠΑΥΣΙΣ), 2017

                                                                                                    Πρόβες                                                                                                                        Σαίξπηρ: Βασιλιάς Ληρ  –  Τσέχωφ: Θείος Βάνιας  –  Ίψεν: Κουκλόσπιτο